نحوه انتخاب کنسرو

- 2021-11-06-

انتخاب ازمواد غذایی کنسرو شدهباید از بیرون به داخل باشد، به بدنه کنسرو نگاه کنید، به تاریخ نگاه کنید و سپس کنسرو را باز کنید تا محتویات آن را بررسی کنید. تمام غذاهای کنسرو شده با تاریخ تولید اخیر، علامت تجاری متمایز، پوشش پایینی کمی مقعر، ظاهری تمیز و براق، بدون لکه های زنگ زدگی، قلع لحیم کاری کامل، مهر و موم محکم، بدون آسیب، بدون تغییر شکل و بدون انبساط، غذاهای کنسروی معمولی هستند. برای بطری های شیشه ای و غذاهای کنسرو شده، قسمت میانی پوشش کنسرو به سمت داخل مقعر است، رنگ غذا در کنسرو طبیعی است، شکل بلوک کامل است، سوپ شفاف است، هیچ رسوبی در ته آن وجود ندارد. غذای کنسرو شده و غذای کنسرو شده مطابق با استاندارد بهتر است. پس از شناسایی فوق، در صورت وجود شک و تردید یا نیاز به تعیین دقیق مزایا و معایب، کنسرو را باز کرده تا بوی محتویات آن را استشمام کرده و رنگ ظاهری آن را بررسی کنید. پس از ریختن مواد غذایی در مخزن، دیواره داخلی جعبه مخزن را به دقت مشاهده کنید تا لایه پوششی سیاه، خوردگی یا کنده شود. آنهایی که لکه های زنگ زدگی، لکه های سیاه و تغییر رنگ ندارند ترجیح داده می شوند.

گرفتن ورق قلعمواد غذایی کنسرو شدهبه عنوان مثال، ساده‌ترین راه برای شناسایی قوطی‌ها، مشاهده ظاهر قوطی‌ها است: ابتدا بررسی کنید که آیا کنسروها زنگ‌زده هستند و برچسب‌ها آلوده هستند یا نه، و سپس بررسی کنید که آیا پوشش پایینی کنسروها صاف و کمی مقعر است یا خیر. ، برآمدگی ندارد که طبیعی است. اگر شک دارید، کنسرو را به آرامی روی جلد کنسرو ضربه بزنید و به صدای آن گوش دهید. غذاهای کنسرو شده معمولی ترد به نظر می رسند. اگر صدای بال زدن در می آورند، ممکن است نشت هوا باشد. چنین غذاهای کنسرو شده ای نخرید.

هنگام خرید بطری های شیشه ای ومواد غذایی کنسرو شده، علاوه بر مراجعه به روش های فوق، پوشش ضد سرقت را رعایت کنید. در حال حاضر کارخانه های عمومی از کلاهک های ضد سرقت استفاده می کنند. مرکز کلاهک معمولی کنسرو مقعر است. اگر غذای کنسرو شده باز شده باشد یا نشت کند، مرکز درپوش به بیرون برآمده می‌شود و دیگر غذای کنسرو شده بازیابی نمی‌شود، که تشخیص آن برای مصرف‌کنندگان راحت‌تر است.